Visuell identitet närodlat

Fick i uppdrag att ta fram en visuell identitet till Långåsa @langasalandet. De håller på och bygger upp sin gård på Småländska höglandet, där de producerar närodlade och giftfria grönsaker, för försäljning direkt till konsument. “Det långtgående målet är att bruka jorden på ett så hållbart sätt som möjligt. Genom att effektivisera sättet varje bit åker och skog brukas skall alla delar av marken vara del av helheten, kretsloppet”. Tackar för förtroendet och ser fram emot att följa deras resa! Här ser ni en del av resultatet.

langasa_content_4_1080x1080px.jpg
langasa_content_5_1080x1080px.jpg

FLODEN MÅSTE FLYTA

Floden måste flyta. Jag har gjort en konstbok till konstnär Ella Tillema! Så roligt projekt! I samarbete med Julia Björnberg/Ystads konstmuseum och Ella Tillema. Art direction, grafisk form och produktion av boken. I helgen var det vernissage och boksläpp!

flodenmasteflyta_ella_tillema_alarmform5.jpg
flodenmasteflyta_ella_tillema_alarmform4.jpg
flodenmasteflyta_ella_tillema_alarmform3.jpg
flodenmasteflyta_ella_tillema_alarmform.jpg

Sommarlov va!

Efter en intensiv produktionsperiod på temat KAOS för Bästa Biennalen så är det nu snart dags för semester! Koncept, webbdesign, appdesign, katalogproduktion, marknadsföringsmaterial och mycket mera avklarat, tillsammans med världens trevligaste team på Ystads konstmuseum. Ett illustrerat skivomslag kvar för ESND och sedan är det lata dagar som väntar. Vi ses i augusti!

Glad Påsk-produktion!

Produktionen för Bästa Biennalen 2017 är i full gång! Det blir bland annat allt från ny skrud till webbsidan till KAOS-gympapåsar och konstpedagogiska kort. Håll utkik! #bästabiennalen

I övrigt, dags för lite ledigt. Glad Påsk!

Maps.

För ett tag sedan fick jag i uppdrag av Lunds Turistbyrå att illustrera och formge en karta till deras projekt "Lund till fots". Jag har länge samarbetat med Lunds Turistbyrå i en rad olika projekt och det är alltid lika roligt och givande.

Ett signum.

Det var dags att uppdatera visitkortet. Har haft samma i fem år och de i plånboken börjar bli lite kantstötta. En har inte så mycket tid att utveckla det egna varumärket som kanske hade varit önskvärt. Det där med skomakarens barn osv. Jag har ju även förvånansvärt lite tatueringar för att nästan vara gift med en tatuerare. Men snart så!

Bästa Biennalen magasin.

En konstfestival för barn, unga och andra nyfikna | Bästa Biennalen 2105, gick av stapeln i höstas. Vi på Bon Voyage tog fram det övergripande konceptet för hela festivalen och det knoppade av i allt från en webbsida till stop motion-film och ett tjockt festivalmagasin samt en hel del annat marknadsföringsmaterial. Ett fantastiskt roligt projekt där jag har arbetat som övergripande art director, grafisk formgivare och illustratör. Här kommer lite bilder på det färdiga magasinet!

A BIT BACK TO WORK.

Har börjat samarbeta med konsert- och festivalarrangörerna FKP Scorpio. Känns extra bra att inleda med att formge en turnéaffisch för ett band från Malmöscenen, som i min mening konstant levererar nya grymma och intressanta band!